Witajcie na moim blogu.

Cieszę się że tu trafiliście. Czy to z namysłem czy przez przypadek, mam nadzieję że to co tu zobaczycie choć troszeczkę sprawi wam przyjemność, badź w jakikolwiek sposób zainspiruje do tworzenia czegokolwiek :)

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz tu ślad swoich odwiedzin.

czwartek, 31 sierpnia 2017

Sernik na zimno...

Tak mi się coś ostatnio zachciało sernika, 
że musiałam go zrobić.
No i zrobiłam!



Przyznaje się, że to mój pierwszy sernik na zimno,
ale wyszedł znakomicie. 

Oczywiście zabierając się za pieczenie czy jakiekolwiek robienie ciast
powinnam zacząć od wszystkich składników i narzędzi potrzebnych do jego wykonania...
Ja tak bardzo byłam zachwyfona faktem, że robie sernik na zimno, 
że zapomniałam o tym, że nie mam okrągłej foremki w której mogę go zrobić. 

No ale nie wiele myśląć,
stwierdziłam że nie jest mi ona w sumie potrzebna
i użyłam szklanych mini-słoiczków,
które kiedyś kupiłam z jakimś deserkiem w środu.

Teraz słoiczki nadały się idealnie serwując jedną porcję serniczka na zimno.. 

Oto przepis na mój sernik
na jakieś 8-10 takich słoiczkowych porcji

SERNIK NA ZIMNO

Składniki na spód: 

- 300g. kruszonych herbatników
- 50g. cukru 
- 100g. roztopionego masła

Składniki na sernik: 

- 240ml. wody
- 28g. żelatyny w proszku
- 500g. zmielonego sera na sernik 
- 165g. cukru 
- 300g. jogurtu 
- starta skórka z jednej cytryny 
- 3 łyżeczki soku z cytryny 
- 300g jagód lub innych osoców sezonowych (malin, truskawek, borówek, jeżyn...) 

**********

Zaczynamy od herbatników, które kruszymy i dodajemy do nich roztopione masło oraz cukier. 
Dobrze mieszamy. 
Żelatynę wsypujemy do wody i dobrze mieszamy do całkowitego rozpuszczenia 
(można delikatnie podgrzać wodę w mikrofalówce lub na gazie) 
Następnie do masy sernikowej dodajemy jogurt, cukier i rozpuszczoną w wodzie żelatynę. 
Kolejno 3 ł. soku z cytryny i ucieramy skórkę z cytryny.
Wszystko dokładnie ubijamy, aż masa sernikowa będzie gładka i puszysta. 

Teraz już tylko nakładamy wszystko do słoiczków, a na wierzchu układamy owoce!

PS: zdjęcia podczas wykonywania sernika pochodzą ze strony https://www.brit.co/mason-jar-cheesecake/ ) 
Wszystkie pozostałe zdjęcia są mojego autorstwa.  


No i gotowe!

SMACZNEGO!!! 

Wybornie smakuje :)





Przepis na mój sernik zgłaszam do Klubu Twórczych Mam na


4 komentarze:

  1. Pięknie się prezentuje. Fajny pomysł na wykorzystanie słoiczków. Myślę że nawet lepiej zrobić w takich słoiczkach i zakręcić jeśli nie zjemy wszystkich porcji dzięki czemu nie przejdą inne zapachy z lodówki. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności :) Fajny pomysł ze słoiczkami :) Fajnie, ze dołączyłaś do wspólnego pieczenia w Klubie Twórczych Mam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam słoikowe rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiedziałam że pożałuję diety

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa.
Zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...